
Všichni to známe. Žáček nakluše do školy, posadí se do lavice vedle svého souseda, přijde učitel, 45 minut něco vykládá, zatímco žáčci si a) dělají poznámky, b) hrají piškvorky, c) spí. Tuto rutinu občas naruší nějaké to zkoušení či písemka, ale v podstatě se toto opakuje nějakých 10, 13, 18 let, jak u koho, a na konci tohoto kolotoče je člověk uznán připraveným na život.

Kupodivu však nejde o jediný způsob, jakým lze vyučovat. Jednou z mnoha dalších metod je projektové vyučování. V zásadě jde o to, že skupina žáků spolupracuje na úkolu, který povětšinou zahrnuje vícero školních předmětů, vyžaduje týmovou spolupráci a často i kontakt s prostředím mimo školu. Žákům v ideálním případě svitne, že všechno se vším souvisí, že pro úspěch je nutná spolupráce a k ní i jakési komunikační a organizační dovednosti a že škola není skleník a opičárna, kde se pro pobavení učitelů malí vězni učí rozličné vtipné kousky, které mohou následně s klidným srdcem zase zapomenout.
Leč i projektové vyučování se může ošklivým způsobem zvrhnout, zvláště pokud učitel tuto formu výuky neovládá. Což se zdá být příklad, který je předmětem dnešního vtipného videa. Tak se, děti, pohodlně usaďte, připravte si psací pomůcky a hurá na to.
- Pusťte si video
- Rozhodněte o pravdivosti či nepravdivosti uvedených výroků.
- Otevřete si v novém okně přepis videa a doplňte chybějící slova.
- Zkontrolujte si výsledky dle klíče.
- V případ potřeby mrkněte na slovíčka v Quizletu
- A neopisovat.
Tasks/Úkoly
True/False
- Madam Gazelle told the kids to build big castles.
- The kids wanted to build the castles themselves, but their parents were too ambitious.
- Peppa’s castle is made out of a paper box.
- Madame Gazelle prohibited the use of glitter
- Madame Gazelle was a bit naïve in her final assessment of the project
Pokud se vám dnešní cvičení líbilo a nechcete si nechat ujít další, ještě lepší, staňte se VŠICHNI fanoušky mé fcb stránky. Tak vám už NIKDY nic neuteče. Fakt.